یک معرفی آسانسوری، یک نمای کلی از یک ایده، محصول، سرویس، پروژه، یا راه ­حل بهتری برای یک مسئله است و فقط برای شروع یک گفتگو طراحی می­شود. معرفی آسانسوری، برای جلب توجه سریع مخاطبین طراحی می ­شود تا آنها را متقاعد کنید که به آنچه می­ خواهید بگویید توجه نمایند و بخواهند بیشتر در این مورد بشنوند. در یک معرفی آسانسوری، این کار با پاسخ به پرسش­های اساسی زیر که اغلب نادیده گرفته می­شوند، انجام می­ گردد:

- آن (ایده، محصول، سرویس، پروژه) چیست؟
- چه کسی به آن (ایده، محصول، سرویس، پروژه) نیاز دارد؟
- چرا آنها به آن (ایده، محصول، سرویس، پروژه) نیاز دارند؟

در یک معرفی آسانسوری، بیان جزئیات مربوط به نحوه­ ی عملکرد راه­ حل شما، به زمان دیگری موکول می ­گردد.


معرفی آسانسوری یا سخنرانی آسانسوری در واقع استعاره ای از یک ارتباط بسیار موثر در یک زمان کوتاه است ( مثلا به اندازه زمانی که شخص مهمی را در یک آسانسور ملاقات کنید) به طوری که شخص مقابل ترغیب شده و به سخنان شما گوش دهد تا زمینه برقراری یک ارتباط بلندمدت شکل گیرد. معرفی آسانسوری یعنی اینکه شما مختصر، مفید و قانع کننده قادر باشید خود، ایده و یا محصولتان را معرفی نمایید. از جمله منافع این نوع سخنرانی می توان به جذب سرمایه گذار، نیروی متخصص، همکار تجاری و یا مشتری اشاره کرد.



یک معرفی آسانسوری، چند کاربرد دارد. البته معرفی آسانسوری، یک ابزار ارتباطی است و به شما کمک خواهد کرد پیام خود را بیان کنید. ولی در عین حال ابزاری برای فروش هم می­باشد و در کسب درآمد و بستن قراردادهایی که برای موفقیت به آنها نیاز دارید، به شما کمک خواهد کرد. البته با اینکه مهم است شما در نهایت قرارداد را ببندید، ولی اگر مخاطب درک نکند شما در مورد چه چیزی صحبت می­ کنید و چرا باید به حرف­های شما توجه کند، تلاش برای بستن قرارداد هیچ ارزشی ندارد.

در نتیجه، معرفی آسانسوری نقش یک آغازگر را ایفا می­کند، یک مقدمه­ ی اساسی و سطح بالا برای هر آنچه که شما می ­فروشید. یک معرفی سخنرانی آسانسوری، فقط ارائه­ ی اطلاعات کافی به مخاطبین است تا آنها آنچه را که شما در موردش صحبت می ­کنید درک نمایند و بخواهند در موردش بیشتر بدانند. در یک معرفی آسانسوری، اطلاعات زیادی به مخاطبین داده نمی ­شود، چون در این صورت آنها گیج شده و دیگر به شما توجه نمی­کنند.
به تدریج پیش بروید، عجله نکنید.

اگر می ­خواهید موفق شوید باید به تدریج مخاطبین را به راه­ حل خود عادت دهید، باید این فرصت را به آنها بدهید که شما و تمام تفکراتی که طی ماه­ها یا سال­های اخیر داشتید را درک کنند.

با اینکه شما بدون شک کار خود را دوست دارید و مجذوب آن هستید و ساعت­ها وقت­ می ­گذارید تا در موردش صحبت کنید، ولی اکثر مردم مثل شما نیستند. به احتمال زیاد افرادی که شما به کمکشان نیاز دارید تا به راه ­حل خود جامه عمل بپوشانید، به اندازه­ ی شما در مورد راه­ حل­تان آگاهی نداشته و علاقه ای هم به آن ندارند. در نتیجه بعید است که این افراد پیچیدگی ­ها، ریزه­ کاری ­ها و جزئیات راه حل شما را درک کنند. در عوض حداقل در ابتدای کار فقط تصویر کلی کار شما را درک خواهند کرد و به آن علاقه نشان خواهند داد.



آنها هم درست مثل شما کارهای زیادی برای انجام دادن داشته و زمان کمی برای انجام تمام آن کارها دارند. یعنی آنها باید دائما (و به سرعت) تصمیم بگیرند به چه چیزی توجه کنند و چه چیزی را نادیده بگیرند. در نتیجه، شما باید راه­ حل خود را به شیوه ­ای مطرح کنید که توجه کسی که فرضا 10 چیز دیگر را در ذهنش دارد به خود جلب کند. شما باید فرض کنید که مردم به دنبال دلیلی می ­گردند که به حرف شما گوش ندهند، نباید فکر کنید که می ­خواهند به هر چه شما می­ گویید گوش دهند. باید ایده ­ی خود را طوری توضیح دهید که لازم نباشد مخاطب کار زیادی انجام دهد.

فراتر از همه­ ی اینها، شما باید رئوس مطالب و خلاصه­ ی صحبتهایتان را مطرح کنید. فقط با این کار می­ توانید توجه مخاطب را جلب کرده و این شانس را پیدا کنید که جزئیات مربوط به محصولتان را برایش شرح دهید.

مزیت معرفی آسانسوری این است که وارد جزئیات راه ­حل شما نمی­ شود. در عوض تمام کاری که در این زمان کوتاه باید انجام دهید این است که مطمئن شوید مخاطبتان، چیزی را که شما در موردش صحبت می ­کنید و مزیتی که برای او دارد را در سطح نسبتا بالایی درک می­ کند. اگر در معرفی آسانسوری خود، جزئیات راه­ حلتان را مطرح کنید فقط باعث سردرگمی مردم خواهد شد.
ایده، سرویس، پروژه، شخص یا راه­ حل:

با اینکه اصطلاح "معرفی آسانسوری" معمولا در زمینه­ ی کارآفرینی، فروش ایده­ها به سرمایه­­ گذاران  و معرفی کسب و کارهای جدید به کار می ­رود، ولی حقیقت این است که از این ایده می ­­توان در زمینه­ های بسیار متنوعی استفاده کرد. یک معرفی آسانسوری خوب، ابزاری ضروری برای یک فروشنده(کسی که سعی می­ کند پروژه­ای را به رئیس خود بفروشد) یا برای کسی که به دنبال شغل می ­گردد، می ­باشد.

مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : معرفی ,آسانسوری ,آسانسوری، ,توجه ,راه­ ,انجام ,معرفی آسانسوری ,معرفی آسانسوری، ,محصول، سرویس، ,ایده، محصول، ,موردش صحبت ,ایده، محصول، سرویس، ,محصول، سرویس، پروژه
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

جدیدترین رمز و پسورد و آپدیت نود سی دو NOD32 یک پوینده تاریک موسسه ثبتی و حقوقی Lisa Young استوک مارکت _ مانیتور استوک |لپ تاپ استوک |کیس استوک |قطعات استوک حرفهای بیمه کانون مردم نهاد گردشگران جوان کردآباد مهندسی صنایع فروشگاه اينترنتي تلوان