ویزیتورها و بازاریاب ها بر حسب پورسانت محصولات یا خدماتی که به فروش میرسانند، حقوق دریافت میکنند. در بازاریابی پورسانتی مقدار حقوق بازاریاب و ویزیتور به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما سوالی که پیش میآید این است که حقوق ویزیتور چگونه محاسبه میشود ؟ در این مقاله به بررسی این موضوع و عوامل موثر در مقدار پورسانت فروش خواهیم پرداخت.
اگر قصد دارید از بازاریابی پورسانتی به صورت غیرحضوری و دورکاری بهره ببرید، پیشنهاد میکنیم حتما سایت بازکار را ببینید. در این سایت شما میتوانید با فروش محصولات و خدمات، پورسانت بگیرید و درآمدی عالی کسب کنید.
موفقیت در ویزیتوری
میزان پورسانت یک ویزیتور بستگی به عوامل زیر دارد:
۱- رزومه و سابقه کاری
هر چقدر سابقه کاری ویزیتور باشد، باید پورسانت بیشتری نیز به او تعلق بگیرد. در صورتی که سابقه خوبی دارید و شرکت مورد نظر برای این ویژگی شما تفاوتی قائل نمیشود، حتما این موضوع را با مدیر مربوطه در میان بگذارید.
۲- رسیدگی به چک ها
در صورتی که مسئولیت پاس شدن و نشدن چک های مشتریان بر عهده ویزیتور باشد، به خاطر افزوده شدن مسئولیتی دیگر به مبلغ پورسانت او نیز افزوده میشود. ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که آیا شرکت بازاریابی حق دارد، چک برگشتی را از حقوق ویزیتور کم کند یا خیر. پاسخ این است که کم کردن حقوق به هر نحو، از جمله عدم وصول چک، باید طی مجوز قانونی باشد. در غیر این صورت خلاف قانون است.
۳- مقدار حقوق ثابت
مقدار نهایی حقوق ویزیتور حاصل جمع حقوق ثابت و پورسانتهای او میباشد. بنابراین باید مقدار حقوق ثابت (در صورت وجود) را در نظر گرفت. باید توجه داشت که اگر حقوق ثابت بالا باشد، میزان پورسانت کاهش مییابد.
۴- سیار یا مستقر بودن
ممکن است ویزیتور به صورت تلفنی یا بصورت حضوری اقدام به بازاریابی کند، که هر کدام از این روش ها در این که حقوق ویزیتور چگونه محاسبه میشود موثرند. طبیعتاً درصورتی که بازاریابی به صورت حضوری (سیار) باشد، شامل پورسانت بیشتری میشود.
۵- هزینه های کار
هزینه های کار بازاریابی ممکن است بسیار زیاد شود، چرا که امکان دارد شخص ویزیتور لازم باشد برای بازاریابی یک محصول یا خدمت به چند شهر مختلف سفر کند، که این سفرها هزینه اقامت، خورد و خوراک و غیره را در پیش خواهد داشت. از این رو با توجه به اینکه این هزینه ها بر عهده شرکت یا ویزیتور باشد، میزان پورسانت تغییر خواهد کرد.
حقوق ویزیتور چگونه محاسبه میشود
۶- قیمت محصولات
بعضی محصولات و خدمات بسیار گران هستند، و اگر درصد پورسانت حتی ۱٪ هم باشد، مبلغ زیادی به ویزیتور میرسد. از این رو درصد پورسانت فروش برای این دسته از محصولات و خدمات طبیعتاً بسیار کم است. برای نمونه خودرو ها یکی از محصولات بسیار گران هستند.
درباره این سایت